Veel gemakkelijker wordt het niet: kikkererwten met spinazie en paddenstoelen

Dit is dé oplossing voor op warme dagen, eenzame dagen, dagen vol snotterijen, luie dagen, inspiratieloze dagen, drukke dagen! Wanneer zo'n dag zich opdringt, ik neig naar junk food en ergens toch beter weet - het gebeurt - is het blik met 400 gram kikkererwten in mijn voorraadkast (een tip hier! Nvdr) mijn dankbare compagnon. 

Ik ben dol op kikkererwten, ze zijn gemakkelijk te bereiden, ontzettend voedzaam en te combineren met zowat alles. Dus duik je koelkast in om de club "Gezond Maal" compleet te maken. Ik ging aan de slag met bladspinazie en eekhoorntjesbrood! Buikie blij!
 


NODIG
(voor 4 personen)
1 blik kikkererwten van 400 gram, uitgelekt en afgespoeld
1 teentje knoflook, geperst
200 à 300 gram bladspinazie, grof gescheurd
Een bakje paddenstoelen of eekhoorntjesbrood, grof gesneden
Feta
1 bouillonblokje paddenstoelen
Olijfolie
Peper en zout, uit de molen

DOEN
 Verwarm een scheut olijfolie in een diepe, ruime braadpan. Doe de paddenstoelen in de pan, samen met de knoflook. Bak aan.

Voeg de spinazie toe wanneer de paddenstoelen bijna gaar en aangebakken zijn. Giet een beetje vocht bij in de pan tot net onder de spinazie. Verkruimel het blokje bouillon en draai het vuur iets hoger.

Voeg de afgespoelde kikkererwten en de feta toe. Laat even mee warmen. Kruid af met peper en proef of het gerecht nog zout vraagt.
Haal van het vuur wanneer de spinazie geslonken is.

 TIP
Niet zo'n zin in veggie? Feel free om er een stukje kip of witvis aan toe te voegen.
 

Reacties

Populaire posts